Oproep: de vaagste functiebeschrijving

Als jouw Chief Personal Plain Language Consultant, vraag ik je aandacht voor al die vreselijk vage functieomschrijvingen. Hierover is al heel wat gepraat in de LinkedIn-Vaagtaalgroep, maar het lijkt mij leuk om een flinke lijst idioot-vage functieomschrijvingen samen te stellen. Ik geef een voorzetje:

1. performance based director (bij Sanoma, geen idee wat die doet…)
2. advisor inward mobility (telefoniste)
3. chief procurement manager / CPM (chef inkoop)
4. sales consultant (verkoper)
5. customer care consultant (medewerker klantenservice)

Wie heeft er aanvullingen voor deze lijst?

5 gedachten over “Oproep: de vaagste functiebeschrijving

  1. Diana Willemsen

    Allereerst, wat een geweldige site, ik heb echt hardop moeten lachen! Ten tweede, natuurlijk ga ik mijn site eens reviseren. Goede tips! Ten derde; vage omschrijvingen?
    Sollicitanten kunnen er ook wat van hoor!
    – Hoofd zoekt nieuwe medewerkers
    – 1000-poot zoekt nieuw web (???) 1000-poot beschikbaar voor nieuwe invulling van tijd…
    – Spin zoekt nieuwe baan
    – schakel tussen communicatie en business is op zoek naar nieuwe consultancyopdracht waarbij concreet doelgericht gewerkt wordt (??? huh??)

  2. Leo Rademakers

    Jarenlang heb ik voor mijn baas gefunctioneerd als Web Content Manager. Ik managerde zo’n veertig uur per week stukkies tekst en plaatjes voor de website.
    De naam voor de functie is algemeen aanvaard, maar ik kan me geen dag herinneren in die tien jaar dat ik me een ‘manager’ voelde. ‘Tekstschrijver’ of ‘gegevensbeheerder’ zou een betere en eerlijkere omschrijving zijn geweest.

    Maar het stond wel leuk op mijn visitekaartje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>