Tijd voor onderwijslingobingo!

Het onderwijs bevindt zich al jaren in een gevoelige spagaat. De kennisbalans slaat negatief door en de excellente knowledgetransfer dreigt te bottlenecken doordat docenten vanuit twee paradigma’s moeten werken. Aan de ene kant is er het hopeloos verouderde frontale onderwijs. Je weet wel, een docent die voor de klas staat en doceert. Aan de andere kant is er het leren leren in de onderwijsproeftuin vol input-troughput-output, POP’jes en co-makership van de student, waarbij het zelflerende vermogen gestimuleerd wordt om zo tot kosteneffectieve maar tegelijkertijd rendementsverhogende kennistransfer te komen.

In deze onderwijscontext kan een onderwijslingobingokaart niet uitblijven!

Meer vaagtaalbingokaarten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>